دانلود مقالات

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله ویژگی‏های میز و صندولی مهد کودک دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ویژگی‏های میز و صندولی مهد کودک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ویژگی‏های میز و صندولی مهد کودک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ویژگی‏های میز و صندولی مهد کودک :

ویژگی‏های میز و صندولی مهد کودک

پیشگفتار

استاندارد میز و صندلی مهدکودک ( ویژگیها ) که به وسیله کمیسیون فنی مربوطه تهیه و تدوین شده و در اجلاسیه کمیته ملی استاندارد بسته‏بندی و سلولزی مورخ 1378/4/6 مورد تائید قرار گرفته , اینک به استناد بند 1 ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 به عنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد .

برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم مورد تجدید نظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدید نظر آنها استفاده نمود .

در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه حتی المقدور بین این استاندارد و استاندارد کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود .

 

لذا با بررسی امکانات و مهارت‏های موجود و انجام آزمایش‏های لازم این استاندارد با استفاده از منابع زیر تهیه گردیده است :

1 ـ استاندارد ملی ایران به شماره 3578 ویژگیهای سطح رویه میزهای چوبی چاپ اول سال انتشار .1374

2- BS – 4875: Part 1 : 1985

 

میز و صندلی مهدکودک ( ویژگیها )
1 ـ هدف و دامنه کاربرد هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگیها , ابعاد , روشهای آزمون , نمونه برداری و نشانه گذاری انواع میز و صندلی که در مراکز مهدکودک کاربرد دارد می‏باشد . یادآوری : با بررسی‏های به عمل آمده در مورد راحتی و بهداشتی بودن میز و صندلی مورد مصرف در مراکز مهدکودک با توجه به شرایط ارکونومی 1 کودکان و از نظر تنوع در روحیه کودکان میزهای مورد نظر این استاندارد می‏تواند از اشکال مختلف هندسی تهیه شود .

1 ـ هدف و دامنه کاربرد
هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگیها , ابعاد , روشهای آزمون , نمونه برداری و نشانه گذاری انواع میز و صندلی که در مراکز مهدکودک کاربرد دارد می‏باشد . یادآوری : با بررسی‏های به عمل آمده در مورد راحتی و بهداشتی بودن میز و صندلی مورد مصرف در مراکز مهدکودک با توجه به شرایط ارکونومی 1 کودکان و از نظر تنوع در روحیه کودکان میزهای مورد نظر این استاندارد می‏تواند از اشکال مختلف هندسی تهیه شود . 2 ـ تعاریف و اصطلاحات
هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگیها , ابعاد , روشهای آزمون , نمونه برداری و نشانه گذاری انواع میز و صندلی که در مراکز مهدکودک کاربرد دارد می‏باشد 

یادآوری : با بررسی‏های به عمل آمده در مورد راحتی و بهداشتی بودن میز و صندلی مورد مصرف در مراکز مهدکودک با توجه به شرایط ارکونومی 1 کودکان و از نظر تنوع در روحیه کودکان میزهای مورد نظر این استاندارد می‏تواند از اشکال مختلف هندسی تهیه شود .

 

2 ـ تعاریف و اصطلاحات
در این استاندارد واژه‏ها و اصطلاحات با تعاریف زیر به کار رفته است : 2 ـ 1 ـ ارتفاع میز : فاصله عمودی بالاترین نقطه صفحه رویه میز از سطح زمین . 2 ـ 2 ـ طول میز : عریض‏ترین فاصله بین دو لبه میز .
در این استاندارد واژه‏ها و اصطلاحات با تعاریف زیر به کار رفته است :

2 ـ 1 ـ ارتفاع میز : فاصله عمودی بالاترین نقطه صفحه رویه میز از سطح زمین .

2 ـ 2 ـ طول میز : عریض‏ترین فاصله بین دو لبه میز .

2 ـ 3 ـ ارتفاع نشیمنگاه : فاصله عمودی بالاترین نقطه نشیمنگاه از سطح زمین .

2 ـ 4 ـ عرض نشیمنگاه : فاصله افقی بین دو طرف نشیمنگاه از سطح زمین .

2 ـ 5 ـ عمق نشیمنگاه : فاصله افقی بین دو لبه جلوئی و پشتی نشیمنگاه .

2 ـ 6 ـ ارتفاع پشتی : فاصله عمودی بالاترین نقطه پشتی از سطح زمین .

2 ـ 7 ـ بهر : بهر عبارت است از تعداد میز و صندلیهای محتوی یک محموله که از یک درجه و یک نوع با ابعاد یکسان تحت شرایط مشابه تولید شده است .

 

3 ـ ویژگیهای فیزیکی
3 ـ 1 ـ صفحه رویه میز : صفحات رویه میز از اوراق فشرده چوبی با روکش‏های طبیعی یا مصنوعی باید باشد . جنس روکش‏های زیر و روی صفحات اوراق فشرده بایستی با همدیگر همگن و متناسب باشند تا مانع تابیدگی صفحه رویه میز , نشیمنگاه و پشتی صندلی شوند . 3 ـ 2 ـ صفحات نشیمنگاه و پشتی صندلی می‏توانند از چوب طبیعی اوراق فشرده چوبی با روکش‏های مندرج در بند (3 ـ 1) و یا از ورزالیت و مواد پلاستیکی تزریقی باشند . 3 ـ 3 ـ ضخامت صفحات رویه میز , نشیمنگاه و پشتی صندلی با احتساب روکش‏های مورد مصرف بایستی حداکثر 20 میلی‏متر باشد .
3 ـ 1 ـ صفحه رویه میز : صفحات رویه میز از اوراق فشرده چوبی با روکش‏های طبیعی یا مصنوعی باید باشد . جنس روکش‏های زیر و روی صفحات اوراق فشرده بایستی با همدیگر همگن و متناسب باشند تا مانع تابیدگی صفحه رویه میز , نشیمنگاه و پشتی صندلی شوند .

3 ـ 2 ـ صفحات نشیمنگاه و پشتی صندلی می‏توانند از چوب طبیعی اوراق فشرده چوبی با روکش‏های مندرج در بند (3 ـ 1) و یا از ورزالیت و مواد پلاستیکی تزریقی باشند .

 

3 ـ 3 ـ ضخامت صفحات رویه میز , نشیمنگاه و پشتی صندلی با احتساب روکش‏های مورد مصرف بایستی حداکثر 20 میلی‏متر باشد .

3 ـ 4 ـ قیدهای زیر میز و صندلی می‏توانند از چوب و یا از پروفیلهای فلزی استاندارد باشند .

3 ـ 5 ـ پایه‏های میز و صندلی نیز می‏توانند از چوب و یا از پروفیلهای فلزی استاندارد باشند .

3 ـ 6 ـ اتصال قیدهای چوبی با پایه‏های چوبی و نشیمنگاه باید به صورت کام و زبانه با چسب باشند .

3 ـ 7 ـ لبه و گوشه‏های میز و صندلی باید فاقد برندگی و تیزی باشند تا به لباس کودکان صدمه‏ای وارد نکند .

3 ـ 8 ـ محل اتصال پایه‏ها به قیدهای فلزی بایستی صاف و صیقلی باشند تا بر اثر تماس دست ایجاد خراش نکند .


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۱/۱۴
  • ali mm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی