دانلود مقالات

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله نقش مدیریت دانش در خلاقیت و نوآوری در سازمان با تکیه بر تحقیق و توسعه دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش مدیریت دانش در خلاقیت و نوآوری در سازمان با تکیه بر تحقیق و توسعه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش مدیریت دانش در خلاقیت و نوآوری در سازمان با تکیه بر تحقیق و توسعه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش مدیریت دانش در خلاقیت و نوآوری در سازمان با تکیه بر تحقیق و توسعه :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: پنجمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن

تعداد صفحات: 18

چکیده:

دانش، دارایی واقعی سازمانی است که بر اساس اصول بازار آزاد فعالیت میکند وبر یکپارچگی در بخشها و اصول خود تاکید دارد. درسالهای اخیر مدیریت دانش، به یکموضوع مهم و حیاتی مورد بحث در متون تجاری تبدیل شده است. جوامع علمی و تجاری هر دو بر این باروند که سازمانهایی با قدرت دانش می توانند برتریهای بلند مدتخود را در عرصه های رقابتی حفظ کنند.
مدیریت دانش شکل جدیدی از بکارگیری مشترک کامپیوتر در سازمان است. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمانها در شناسایی، انتخاب ، سازماندهی و توزیع دانش و تبدیلاطلاعات مهم و تخصصی که بخشی از حافظه سازمان هستند و عموما به صورت ساختار نیافته در سازمان قرار دارند، کمک می کند. این ساختار دهی به دانش باعث کارا و اثر بخش شدن فرایندهای حل مساله، یادگیری پویا، برنامه ریزی استراتژیکو تصمیم گیری می شود. مدیریت دانش بر شناسایی دانش و استخراج آن به روشی سیستماتیک تاکید دارد.
برانگیختن خلاقیت سازمانی و اختصاص دادن وقت مناسب برای آموزش دادنروشهای تفکر خلاق به پرسنل سازمان یک مسئله حیاتی است . برای ایجاد خلاقیت و محصولات جدید، مدیریت باید بین کارایی مدیریت دانش، تعهد علمیات هوشمند وعملکرد ابزارهای فنی یک تعادل پایدار برقرارنماید. یک ترکیب متناسب از منابع هوشمند می تواند به مدیران کمک کند تا مشکلات را بهتر پیش بینی نموده و تلاشهای ابتکاری را هدایت نمایند و به کارایی بیشتر مدیریت دانش یاری رسانند، ضمن آنکه بر دسترسی به اهداف سازمانی تمرکز داشته باشند.
از آنجا که در کشور ما تقویت ظرفیتهای تکنولوژیکی و عملیاتی از موضوعات محوری در عرصه رقابت پذیری است، R&D یا واحد تحقیق و توسعه در بنگاه های اقتصاد یکی راه حل منطقی و عملی برای تقویت بنیه رقابت پذیری و ارتقاء سطحتکنولوژیکی و مدیریتی می باشد. رویکرد استقرار تحقیق و توسعه در بنگاهاقتصادی از این مزیت برخوردار است که با انجام تحقیق و مطالعه علمی در سطح بنگاه به کلیه عوامل موثر دررقابت پذیری بصورت یکپارچه نگاه می کند و مطلوبترین ارتباط بین بخشی را در بنگاه ایجادکرده و اطلاعات و دانش فنی مورد لزوم را متناسب با یکدیگر در اختیار بخشهای مختلف قرار می دهد و بدین ترتیب موجب ایجاد هم افزایی هر چه بیشتر در بنگاه می شود.
در صورتیکه به دو مقوله مدیریت دانش و تحقیق و توسعه درکنار هم، مرتبط و با هارمونی مطلوب مورد توجه قرار گیرند با افزایش خلاقیت و نوآوری درسازمان، توان رقابتی دائمی و رو به بهبود مستمر حاصل شده و این گونه ارتقاء در سطح بنگاه های اقتصادیتوسعه پایدار کشور را به دنبال خواهد داشت.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۱/۱۳
  • ali mm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی