دانلود مقالات

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد ساختمانهای قرن بیست و یکم دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد ساختمانهای قرن بیست و یکم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد ساختمانهای قرن بیست و یکم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد ساختمانهای قرن بیست و یکم :

ساختمانهای قرن بیست و یکم

ساختمانها که کارائی انرژی بیشتری دارند، راحت تر و قابلیت استطاعت دارند; آن هدف برنامه تکنولوژیهای ساختمان DOE می باشد. برای شتاب دادن به اقدامات توسعه و استعمال گسترده از کارائی انرژی، برنامه تکنولوژیهای ساختمان عبارتند از:
هدایت RED در تکنولوژیها و مفاهیم برای کاراتی انرژی، کارکردن دقیق با صنعت ساختمان و تولید کنندگان مواد،‌تجهیزات و کارافزارها

ارتقاء انرژی / فرصت های پس انداز و صرفه جویی هم برای سازندگان و هم برای خریداران ساختمانهای تجاری
کار با ایالت و گروههای منظم محلی جهت توسعه کدهای ساختمانی، استانداردهالی کارافزار و راهنمایی هایی برای استفاده از کارائی انرژی
انتخاب پنجره
پنجره های مدرن، ذخیره انرژی، مقاومت و راحتی را فراهم می کنند.
چرا پنجره ها مهم هستند؟
پنجره ها نور، گرما، نسیم خنک کننده و زیبایی را به خانه ها می آورند و احساس گشایش و فضا را به حوزه های زندگی می دهد. گرچه سود دهنده هستند اما پنجره ها می توانند در جنبه منفی، کارائی انرژی منزل، راحتی، کیفیت هوای داخلی و مقاومت را تحت تاثیر قرار می دهند اگر بدرستی انتخاب نشوند مناسب نصب نشده باشند. پنجره های می توانند منبع اصلی در کاهش گرما در

زمستان و افزایش گرما در تابستان بشوند. در آب و هوای سرد، پنجره می توانند برای 10 تا 25 درصد کاهش گرما و سرما را تا حد کافی کاهش دهند تا اجازه ورود تجهیزات گرمایی و سرمایی ارزانتر و کوچکتر را کسب کنند.
پنجره های کارائی انرژی، راحتی را در زمستان با افزایش دماهای سطحی و با حالت محفوظ از هوا که هردوی آنها جریان را قطع می کند توسعه می دهند. دماهای افزایش یافته سطحی همچنین غلظت را کاهش می دهد که در داخل چهارچوب ها شکل می یابند و در زمستان ممی درخشند و مواد ساختمان را حفظ کنند و رشد قارچ را کاهش می دهند.
پنجره ها با اجرای بالاتر به کارائی انرژی معمولاً از درخشندگی چندگانه و قالبهای اشباع شده

استفاده می کنند که صدای ناخواسته را از خارج کاهش می دهند. سایر تکنولوژی های پنجره شامل، پوشش انتشار کمتر، مسدود کردن اشعه ماوراء بنفش تا 98 درصد از خورشید، کاهش دادن از بین رفتگی رنگ پرده ها، فرش و لوازم خانه می باشد.
مراحلی در انتخاب پنجره
وقتی به درستی انتخاب شوند و نصب گردند، پنجره ها می توانند در به حداقل رساندن گرمای اتاق، سرمای اتاق و هزینه های روشنایی کمک بکنند. دسترسی به اجرای پنجره در حالت پیشرفته در منزل مستلزم سه مرحله است.

طراحی: اندازه، انواع، جایگزینی و خاصیت های پنجره باید به عنوان قسمت انتگرال کل طراحی خانه به علت تاثیر آنها در گرما و سرما، روشنایی و تزیین داخلی تعیین شود. خصوصیات غیر فعال خورشید و تاثیر آن در پنجره ها باید در طول طراحی مورد توجه قرار گیرند. خاصیت های پنجره که اهداف طراحی را بر آورده می کنند باید در استفاده از راهنمایی های قابل قبول مشخص شوند.

انتخاب: پنجره ها باید انتخاب شوند تا خاصیت های بخصوص طراحی را بعد از مورد توجه قرار دادن تکنولوژی های پنجره جامه عمل بپوشانند که اجرا را توسعه می دهند و در عوامل ظاهری، قیمت خرید، هزینه نصب، پوشش تضمینی، حفظ ،‌فرکانس جایگزینی، نیاز برای رسیدن بیشتر پنجره (شامل حفاظ) و مقدار باز فروش در نظر گرفته شود.

نصب: حتی پنجره های باکارائی انرژی بیشتر باید به طور صحیح نصب شوند تا مطمئن سازند که اجرای انرژی آن حاصل شده است و پنجره ها در مشکلات رطوبتی ساختمان نقشی ندارد.
خاصیت پنجره ها
به وسیله هدایت مستقیم از طریق شیشه و چارچوب، نشت هوا از طریق و از اطراف قسمتهای پنجره و به وسیله اشعه گرما به داخل خانه (به طور شاخص از طرف خورشید) و خارج از خانه از دمای اشباع اتاق مثل مردم، لوازم خانه و دیوارهای داخلی، گرما بدست می آید و یا از دست می رود.
شورای درجه پنجره بندی ملی 20910, 10-589-1776-WWW.NFRC.ORG NFRC- 8484- GOORGIA AVENU, SUITE 320, SILVERSPRING, MARJLAND برنامه داوطلبانه گواهینامه را برای پنجره ها فراهم کرد که سه معیار اندازه گیری شده را مطابق با هر یک از این متدهای کاهش و حاصل گرما:‌فاکتور u U- factor ،‌ نشست هوا، ضریب بدست آوردن گرمای خورشید (SHGC) مورد توجه قرار می داد.

ufactor – U.Factor اندازه گیری سرعتی است که در آن پنجره جریان گرمای غیر خورشیدی را که معمولاً در بخش های Btulhr-fJp-fo بیان شده اند،‌هدایت می کند. U-factor ممکن است درست فقط به شیشه اشاره کند اما تحت NFRC ،‌آن اجرای کل پنجره، شامل چهارچوب و مواد فاصله دار را نشان می دهد. پنجره، U-factor پایین تر، کارائی انرژی بیشتری با پنجره ای که U-factor بالاتر دارند، نشان می دهد U- factor نیز معمولاً از 02 تا 12 قرار دارند.

SHGC-SHGC انکسار اشعه خورشیدی است که از طریق پنجره وارد می شود یا مستقیماً انتقال می یابد و یا اینکه به وسیله سوار کردن پنجره جذب می شود که در نتیجه همانند گرمای اتاق ازاد می شود. هر چقدر SHGC پنجره کم باشد، گرمای خورشیدی کمتری را آن منتقل می کند و همانند هم توانایی سایه دهی آن بیشتر می شود. پنجره با SHGC بالاتر، دارائی کارائی بیشتری در جمع آوری گرمای خورشید در طول زمستان خواهد داشت. پنجره با SHGC پایین تر،‌در کاهش بادهای خنک کنندگی در تابستان از طریق بستن گرمای بدست آمده خورشید مثمر ثمر خواهد بود. گستره SHGC از 0 نا 1 قرار دارد.

نشت هوا – نشت هوا اندازه گیری میزان هوای تراوش شده از اطراف پنجره را در حضور فشار بخصوص متفاوت کنار پنجره تعیین می کند. نشت هوا در بخش های فوت مکعب در هر دقیقه در هر فوت مربع از حوزه چهارچوب (cfm/ft)2 بیان شده است. پنجره با میزان نشت هوای کمتر نسبت به پنجره با میزان نشت هوای بیشتر سخت و زمخت تر است. نشت هوا معمولاً کمتر از 1 می باشد.
VT – انکسار طیف قابل رویت نور خورشید (300 تا 720 نانومتر) وزن شده به وسیله حساسیت دید بشری است که از طریق تابش پنجره منتقل می شود. پنجره با VT بالا نور قابل رویت بیشتری را منتقل می کند. VT در ارقام بین 0 و 1 بیان می شود.

انتخاب پنجره اساساً بر پایه u-factor و SHGC قرار دارد گرچه VT و نشت هوا نیز می توانند مهم تلقی می شوند. از این رو بر چسب NFRC – به مصرف کنندگان کمک می کند تا تصمیمات علمی را در مورد خرید اتخاذ کنند.
ملاحظات طراحی پنجره
پنجره ها عناصر مهم از طراحی غیر فعال خورشید می باشید که می تواند گرمایی، ملایم بودن و روشنایی مورد نیاز در خانه را کاهش دهد با دادن محل مناسب به ساختمان، واقعاً هر نوع از معماری می تواند حداقل بعضی از طراحی وابسته به خورشید غیر فعال را یکپارچه کند. استراتژی های طراحی وابسته به خورشید غیر فعال از نظر محل ساختمان و آب و هوای اصلی متنوع می

باشند، اما تکنیک های اساسی شامل پنجره ها یکسان می باشند. انتخاب ،‌جهت و اندازه شیشه در به حداکثر رساندن گرمای بدست آمده خورشید در زمستان و حداقل کردن آن در تابستان با شیشه دار کردن متفاوت معمولاً برای طرف های متفاوت خانه انتخاب می شود (نمایش، معرض).
در آب و هوای گرم، قسمتهای اصلی شیشه معمولاً به جنوب مشرف است تا گرمای خورشید را در طول زمستان جمع کند،‌وقتی که خورشید در اسمان کم است در تابستان ،‌وقتی که خورشید

خیلی داغ است، لبه ها یا سایر وسایل سایه ایجاد کنی (مثل حفاظ) از گرمای افراطی جلوگیری می کند. جهت موثر بودن پنجره های مشرف به جنوب معمولاً باید SHGC بزرگتر از 06 برای به حداکثر رساندن گرمای بدست آمده خورشید در طول تابستان، u-factor ، 035 یا کمتر برای کاهش انتقال رسانه ای گرما و VT بالا برای انتقال نور مرئی خوب، داشته باشیم.

پنجره های مشرف به شرق و غرب و دیوارهای مشرف به شمال در آب و هوای گرم کاهش می یابند در حالی که فولاد به روشنایی روز کافی اجازه می دهد. پنجره های مشرف به شرق و غرب محدود هستند چرا که کنترل گرما به طور موثر مشکل است و عبور اشعه های خورشید وقتی که آن در آسمان پایین است کنترل را سخت می کند. این پنجره ها باید SHGC کمتر و یا سایه داری داشته باشند. پنجره های مشرف به شمال گرمای کمتری از خورشید را جمع می کنند. بنابراین آنها طوری استفاده می شوند که نور مفید را فراهم کنند.

در اب و هوای ملایم، مخصوصاً استراتژی های موثر شامل استفاده ترجیحی از پنجره های مشرف به شمال و به طور سخاوتمندانه استفاده از پنجره های مشرف به جنوب دارای لبه سایه ایجاد کنی می باشند.
نوع پنجره، نشت هوا و تهویه طبیعی موثر که می توانند بدست بیایند را مورد تاثیر قرار می دهد. پنجره های داری شیشه ثابت محافظ هوا هستند اما در جاهایی که تهویه مطلوب می باشند مناسب نیستند. پنجره های کشویی، لولادار وحفاظتی تهویه خوبی را وقتی که باز می شوند فراهم می کنند و وقتی که بسته می شوند به طور معمولی محافظ هوا هستند چرا که آنها دارای مهر و موم فشرده هستند. پس و پیش روندگی، آویختگی دوگانه، آویختگی یگانه که پنجره ها دارند خیلی نشت کنندگی وقتی که باز می شوند حداقل تهویه را فراهم می نمایند.

رهنمایی هایی برای مشخص کردن پنجره ها
سه منبع از راهنمایی ها وجود دارد که در ویژگی دادن به پنجره ها کمک می کنند. اینها باید بعد از مورد توجه قرار دادن ویژگی های خورشید غیر فعال استفاده شوند که در خانه گنجانده خواهند شد و تاثیری که این در نیازمندی های پنجره دارد. سایه دهی بوسیله چشم انداز، لبه، حائل و غیره باید مورد توجه قرار گیرد،‌مخصوصاً وقتی که روی SHGC متمرکز می شوند که برای پنجره ها مورد نیاز بود.

کد حفظ انرژی بین المللی 2000
به عنوان یک هزاره، پنجره ها باید طبق کد محفاظت از انرژی بین المللی 2000 انتخاب شوند، کد محافظت از انرژی بین المللی 2000 می تواند از کد شورای بین المللی 703-931-433 بدست اید. www.intlcod.org ، Energy Star مورد نیاز برای آب و هوای بخصوص ممکن است متکی به ناحیه پنجره که در انجا نصب شده یا کارائی سایر عناصر خانه وابسته به رویکرد انتخاب شده مناسب ، باشد. میزان نشت هوا باید کمتر از 03 و SHGC باید کمتر از 04 باشد اگر درجه گرما در روزها کمتر از 3500 باشد.

ستاره انرژی Energy Star
ستاره انرژی، فدرال شروع کننده ای است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا تولیدات با کارائی انرژی را تشخیص دهند که شامل پنجره ها و پنجره های سقفی می باشند. پنجره هایی که بر چسب Energy Star دارند، نسبت به آنهایی که دارای تولیدات استاندارد در سه آب و هوای مختلف در کشور دارند کمتر انرژی از دست می دهند. تمام پنجره ها Energy Star باید فهرست گواهی (مدرک) NFRC را با خود داشته باشند.

اطلاعات موجود در برنامه پنجره های Energy Star می توانند در www.enrgystar.gor پیدا شوند. مطالب زیر در جدول ذکر شده راهنمایی هایی برای پنجره های واجد شرایط Energy Star می باشند. که با توجه به گروه اب و هوایی آورده شده اند .

همکاری مشترک کارائی پنجره ها، اطلاعاتی را در مورد پنجره های با انرژی موثر، فراهم می کند که شامل توصیه هایی برای انتخاب تولید بر اساس آب و هوا و ناحیه می باشند. وب سایت آن (www.efficient windows . org) آموختار شامل مقایسه ای از اجرای انرژی یکساله از اختیارهای متنوع پنجره برای خانه های به طور متوسط 2000-ft2 می باشد.
توصیه های اضافی SHGC در مقایسه با معیار Energy Star، و معیار u-factor فراهم شده اند که تا حدی با خانه های قرار گرفته در کالیفرنیا متفاوت می باشند.
نصب پنجره .
نصب پنجره ها با توجه به نوع خانه و ساختار آن مثل چوب در مقابل روکش فلزی، گچ کاری نمای ساختمان (مثل چوب کاری طرفین، گچ کاری، آجر) و نوع جلوگیری مقاومت کننده در مقابل هوا که نصب شده بستگی دارد. پنجره ها باید بر اساس توصیه های تولید کنندگان نصب شوند و راهنمایی دیگر را که در زیر آمده است مورد توجه قرار دهند. (اساساً برای پنجره هایی که با سیستم های پره ای یا باله ای سوار شده باشند. )

پنجره کارکردی باید روکش شود و به جلوگیر مقاومت کننده در مقابل هوا یکپارچه بشود طوری که هر نوع چکه بالقوه آبی نتواند به ان ضرر برساند. جلوگیر مقاوم در مقابل هوا یک زهکش مسطح است که به آب وارد شده از طرفین اجاره می دهد تا از سیستم دیوار خالی شود. شکل پروسه ای را نشان می دهد که در آن ورق ساختمان یا پوشش خانه به عنوان جلوگیر مقاومت در مقابل هوا استفاده می شوند. بهتر است که توجه شود، پنجره چه فلز باشد، پلاستیک یا غشای الاستومریک خود چسبی باشد پنجره را از بالا و تخته زیر پنجره روکشی دار نصب کنید. از متکی بودن به نوارها یا دزدگیرهای ضد آب اجتناب کنید، این تولیدات ممکن است چندین دفعه به شکست منجر شوند.

این توصیه و عملکردی است که به وسیله بعضی از تولید کنندگان پیشنهاد می شود یعنی بریدن “X” در پوشش خانه که بالای شکافهای پنجره قرار می گیرد، مواد را به داخل می کشاند و آنرا به وسیله عمودی مطمئن می کنند. بعضی از تولید کنندگان دیگر متدهای جایگزینی را مثل برش اصلاح شده به صورت “I” پیشنهاد می کنند که بستگی به رویکرد کلی روکش دارد. برش “I” به پایه طولی روکش کاری بالا اجازه می دهد در زیر و جلوگیر مقاوم در مقابل هوا قرار بگیرد و سپس ضربه زده شود یا مهر و موم شو د.

بهتر است زهکش را به طرف جلوگیر مقاوم در مقابل هوا منحرف کنیم. نوار را در پایین یا مهر و موم را پشت وته لبه میخ دار پنجره قرار ندهید . اگر چنین کاری را انجام دهید ممکن است به طور تصادفی در تله آب گرفتار شود.
نوارهای درزگیر به وسیله میخ وصل شدند و با نوارهای درزگیر ادامه دار روی هم آمده اند و جلوگیری های مقاوم در مقابل هوا دارای حالت تخته کوبی هستند. متکی به نوار ها یا چسب نشوید چرا که بیشتر از موعدشان خراب شده اند.

تکنیک housewrap از برش “I” اصطلاح شده در مواد بالای شکاف پنجره استفاده می کند که آویختگی را ایجاد می کند که بعداً به داخل چهارچوب پنجره می پیچد و بسته می شود . روکش کاری بالا و نوار درزگیر بسته می شوند و زیر آویختگی تخته کوبی می شوند که در housewrap بریده می شود. سپس اینها به نظر می ایند که ضربه زده شده اند . پنجره ها باید همچنین بدرستی موقع نصب جهت اجرای صحیح در مقابل هوا مهر و موم شوند. برای مهر و موم کردن

پنجره قسمتهای پشتی پنجره را که سوار شده روی لبه ها هستند (بالا و طرفین) به جلوگیر مقاوم در ماقبل هوا در طول نصب بتونه کنید. لبه سوار شده (پره میخ زده شده) قسمت انتگرال بیشتر

چهارچوب های پنجره است که در روی پیچ دو سره قرار دادی ساختار قرار گرفته است. میخ ها از داخل آن کشیده می شوند تا مطمئن شوند که در جای خود قرار گرفته است. همچنین از داخل خانه،‌فاصله بین چهارچوب پنجره و شکاف ناجور را با استفاده از میله پشتیبان یا درزگیر یا لاتکس باز نشده بر پایه اسپری حباب یا کف مهر و موم کنید که چهارچوب ها را در تنگناها قرار نخواهد داد یا

اینکه تضمین پنجره را باطل خواهد کرد. میله پشتیبان لاستیک حباب دار سلولی بسته است یا طناب درزگیر است که در فاصله ها یا ترک ها با پیچ گوشتی یا کاردک فشار داده می شود. عایق سازی که در این ترکها صورت می گیرد مانع عبور جریان هوا می شود.
تکنیک های پنجره
تعدادی از تکنیک های متفاوت پنجره، کارائی انرژی پنجره ها را توسعه داده و سه معیار اساسی اندازه گیری پنجره را بالا می برد و یا پایین می آورد. u.factor, SHGc,VT
مواد چهارچوب: وینیل، چوب، فایبر گلاس و بعضی از ترکیبات مواد چهارچوب ،‌مقاومت گرمایی بالایی را نسبت به چهارچوب های فلزی دارا می باشند. بنابراین آنها u-factor را برای پنجره پایین می آورند. چهارچوبهای فلزی پنجره باید شکاف گرمایی (نوار عایق سازی پلاستیکی قرار گرفته بین داخل و خارج چهارچوب و پنجره) را جهت کاهش جریان گرما و u-factor پنجره داشته باشد.
انتخاب پنجره

کارائی انرژی و انرژی تجدید شدنی (EREC) www.eer.doe-gor-l-800-DOE-3732 یا وب سایت برنامه تکنولوژیهای ساختمان را ببینید www.buiding.gor
یا به پنجره مسکونی مراجعه کنید: راهنمایی جهت اجرای انرژی و تکنولوژی جدید، چاپ دوم ،‌همکاری مشترک پنجره های مفید www.efficientiwindows.org نوشته شده و آماده شده برای اداره انرژی ایالت متحده آمریکا به وسیله :‌ انستیتوی www.couthface.org 4004 – 812-3549 souyhfactor Engery اداره انرژی ایالات متحده آزمایشگاه ملی oak Ridge – مرکز تکنولوژی ساختمان 865-574-5206 www.ornl.gov.btc

یادداشت: نه دولت ایالت متحده و نه هیچ نمایندگی و نه هیچ کارمندان وابسته به آنها کلی یا تضمینی را بیان نکرده اند. یا اینکه اشاره کرده اند یا اصلاح نکرده اند . یا هیچ نوع مسئولیت یا وابستگی جهت صحیح بودن و دقت داشتن،‌کامل بودن یا مفید بودن هر نوع اطلاعات،‌دستگاهها،‌تولید یا پروسه های ضمیمه شده از طرف آنها وجود ندارد. دیدگاهها و نظریه های نویسندگان بیان شده در اینجا ضرورتاً ایده های دولت آمریکا و نمایندگان مربوط به آن را بیان یا منعکس نمی کنند.

شیشه دار کردن عایق بندی شده
شیشه عایق بندی شده (همچنین به نام شیشه دوبل یا شیشه سه برابر هم نامیده می شود) به پنجره هایی یا دو یا چند شیشه اشاره می کند


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۱/۱۲
  • ali mm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی