دانلود مقالات

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن دارای 33 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن :

اسلاید 1 :

مقدمه

lنقش اساسی قیر در ساختمان جاده ها قابل توجه است بطوریکه این ماده توانسته است رویه های شنی وشوسه  گذشته را به رویه های انعطاف پذیر و راحت  فعلی مبدل کند و با تسریع حمل و نقل و تامین ایمنی بیشتر در جاده ها منجر به افزایش رشد و توسعه جوامع می شود .

lدو جزء اصلی یک مخلوط آسفالتی متداول شامل مصالح سنگی در صورت رعایت مشخصات فیزیکی لازم در هنگام انتخاب پس از بهره برداری و به مرور زمان کمتر دستخوش تغییرات گشته و غالبا خواص مکانیکی،مقاومتی وسختی انها در طول زمان کوتاه دچار تغییرات نخواهد شد .

اسلاید 2 :

lتاثیر عوامل جوی بر انها نیز ناچیز وقابل اغماض بوده وصرفاً ممکن است دانه بندی اولیه دچار تغییرات جزئی شود،اما قیرموجود در یک مخلوط آسفالتی شدیداً تحت تاثیر عوامل جوی ومنطقه ایی قرار گرفته وتغییر خصوصیات خواهد داد، با توجه به اینکه قیر یک ماده هیدروکربور بوده وتحت عواملی نظیر درجه حرارت دچار تغییرات میشود لازم است خصوصیات ان در طول زمان مورد کنترل قرار گیرد این کنترل میتواند از زمان حمل از محل تولید تا هنگام تهیه مخلوط وسپس پخش ومتراکم نمودن آسفالت باشد. بدیهی است چنانچه دقتهای لازم در طی این مراحل اعمال نگردد ممکن است کل خصوصیات مفید ولازم قیر قبل از مصرف زایل گشته ومخلوط آسفالت را غیر قابل مصرف می نماید.

l

اسلاید 3 :

lتغییر خصوصیات فیزیکی وشیماییقیردرطی مراحل حمل ونقل وتهیه آسفالت تا حدود زیادی قابل کنترل بوده و میتوان بابکارگیری امکانات مناسب ودقت عمل لازم این تغییرات را به حداقل رساند ، اما باید توجه نمود که رویه های آسفالتی در طول

lزمان بهره برداری راه تحت تاثیرمستقیم تشعشع  آفتاب ،گرما ،سرما ،برف ،یخبندان، باران،تغییرات مختلف وناگهانی دما و نوسانات مختلف حاصل از ترافیک خواهند بود. قیر به دو صورت طبیعی در معادن که در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن تشکیل شده یا بصورت تقطیری از پالایش نفت خام بدست می آید که قسمت اعظم مصارف قیر در راهسازی امروزه از این نوع اخیر میباشد . نفت خام از مواد مختلف تشکیل شده است که در پالایشگاه هرکدام با توجه به نقطه جوش خود از یکدیگر جدا می شوند ، روش کار در پالایشگاه بدین ترتیب است که ابتدا نفت خام را تا حداکثر 350 درجه سانتی گراد در فشار محیط حرارت می دهند .

اسلاید 4 :

انواع قیر

lقیر را از نظر منشا تولید، می­توان به سه دسته قیرهای طبیعی، قطرانی و نفتی تقسیم­بندی کرد:

l الف) قیرهای طبیعی (Native Asphalts or Natural Bitumens)، دسته­ای از مواد قیری هستند که تحت تاثیر عوامل جوی و گذشت زمان به طور طبیعی ایجاد شده و بدون نیاز به روش‌های تقطیر به­کار می­روند و از لحاظ ترکیب و خواص بسیار متنوع می‌باشند.

l ب) قیرهای قطرانی (Coal Tar Pitches)، موادی سیاه رنگ و سخت هستند که باقیمانده تقطیر قطران زغال سنگ می‌باشند. سطح تازه شکسته آنها براق بوده و به هنگام حرارت دادن، با افت سریع گرانروی، ذوب می­شوند و دمای ذوبشان به روش تولید آنها وابسته است.

اسلاید 5 :

l ج) قیرهای نفتی (Petroleum Asphalts)، آن دسته از قیرهایی هستند که منشاء آنها نفت خام می­باشد. این قیرها، قیرهای جامد و نیمه جامدی هستند که به طور مستقیم از تقطیر نفت خام و یا با عملیات اضافی دیگری نظیر دمیدن هوا به دست می­آیند و نسبت به انواع دیگر قیر، کاربردهای بیشتر و مصرف بالاتری را دارا هستند.

l

اسلاید 6 :

 نحوه تولید قیر نفتی

lنفت خامی که توسط لوله­های قطور و از مراکز بهره­برداری به پالایشگاه منتقل می­گردد، پس از تصفیه و انجام مراحل مختلف عملیاتی (در همین مراکز)، تبدیل به فرآورده­های گوناگونی می­شود که قیر نفتی نیز از جمله این فرآورده­ها می­باشد. این قیر در فرآیند تقطیر در برج خلاء به دست می­آید که ته مانده برج تقطیر در خلاء (V.B) نام داشته و تحت تاثیر دو متغیر تقطیر و نفت خام قرار دارد. این ته‌مانده، پایه ساخت قیرهای مختلف می­باشد که در برخی موارد به­طور مستقیم قیری با مشخصات قیرهای راهسازی به دست می‌آید

اسلاید 7 :

اقسام قیر مصرفی

lقیر را از حیث نوع مصرف به دو نوع قیرهای راهسازی یا قیر رقیق و قیرهای ساختمانی و (عایق بام) یا قیر سفت تقسیم­بندی می­نمایند. حدود 90 درصد از قیرهای تولیدی در راهسازی و 10 درصد آن برای مصارف عایق‌کاری به کار برده می­شود. در کشور ما، عمده مصرف قیر توسط وزارت راه و ترابری جهت ساختن جاده­ها و همچنین شهرداری‌ها به منظور روکش خیابان‌ها صورت می­گیرد. قیرهای راهسازی را معمولاً بر اساس درجه نفوذ یا نفوذپذیری (Penetration) دسته­بندی می­نمایند..

اسلاید 8 :

lدرجه نفوذ یک ماده قیری، بیانگر قوام و استحکام آن می­باشد که به صورت تعداد واحد نفوذ (یک دهم میلی متر) یک سوزن استاندارد قائم در یک نمونه قیر و در شرایط معینی از زمان و وزن روی سوزن و دما تعریف می گردد. معمولاً درجه نفوذپذیری قیرها را 25 درجه سانتی گراد با وزنه 100 گرمی و در مدت 5 ثانیه اندازه گیری می نمایند. قیرهای راهسازی که در ایران ساخته می شود، “60 به 70” و “85 به 100” می باشد که این اعداد بیانگر محدوده درجه نفوذ قیرها می­باشد.

اسلاید 9 :

lاما برخی از انواع قیر در طبیعت و در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن در اثر گذشت سال‌های بسیار زیاد به دست می‌آید. چنین قیری، قیر طبیعی نامیده می‌شود  و دوام آن بیشتر از قیرهای نفتی است. چنین قیری ممکن است به‌صورت خالص در طبیعت وجود داشته باشد (قیر دریاچه‌ای)، یا از معادن استخراج شود(قیر معدنی).

l

اسلاید 10 :

قیر دمیده

lقیر دمیده از دمیدن هوای داغ به به قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه به دست می‌آید. در این فرآیند، هوای داغ با دمای 200 تا 300 درجه سانتی‌گراد توسط لوله‌های سوراخ‌دار به محفظه حاوی قیر دمیده می‌شود. در اثر انجام این فرآیند، اتم‌های هیدروژن موجود در مولکول‌های هیدروکربورهای قیر، با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود و با تشکیل آب، عمل پلیمریزاسیون اتفاق می‌افتد. قیر دمیده نسبت به قیر خالص دارای درجه نفوذ کمتر و درجه نرمی بیشتری خواهد بود. این نوع قیر بیشتر در ساختن ورق‌های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندودکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۴/۲۰
  • ali mm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی